Lyssnar på vackra ord

Sitter i en hård trä stol i vårt matrum. Två fönster som släpper in lagom mycket solljus. Finns det sol därute? Det trodde jag inte. För femton minuter sedan regnade det, det åskade och mullrade. Katten såg ut som om han sett ett spöke. Jag gillar inte åska. Jag gillar inte ordet, det låter läskigt.

Jag har nu suttit en stund vid datorn utan att göra något speciellt. Jag har gjort en svenskaläxa som jag kanske har. Jag har hittat fakta om Joan Miró, men jag vet inte vad jag ska göra av det. Nu skriver jag ett konstig inlägg på min blogg som ingen någonsin har läst. Ur dem små högtalarna på min dator flyter Emil Jensens vackra ord. Någon gång ibland skrattar jag till, för att han säger något som är brutalt sant och riktigt. Fan nu måste jag hitta något att göra och sluta lyssna på Jensen. Fast jag vill inte. Jag vill bara sitta här och lyssna på fina dikter och tänka på morgondagen. Vad händer imorgon då? Det vet jag inte.

Hur skulle jag kunna veta vad som händer imorgon? Ja, visst. Jag har planerat saker. Jag har planerat att jag ska cykla från skolan in till mamma som förhoppningsvis kommer vara i sin affär. man vet aldrig. Där kommer förhoppningsvis en plastpåse ligga på golvet. I den plastpåsen, som förhoppningsvis ligger på golvet, finns min kalender. Jag har mitt liv i kalendern och klarar mig nog inte längre utan den. Den har, förhoppningsvis, legat i den där påsen i en veckan. Det är inte ok. Fan också. Jag hoppas verkligen att den ligger i den där påsen. Jag vill inte lägga 150 spänn på en ny kalender för att JAG har tappat bort MIN  kalender. Jag sparar ju pengar, pengar som jag ska använda om ett år.

Ja. Om ett år. Om ett långt år kommer dem pengarna jag sparat ihop skickas iväg till STS bankkonto och jag kommer att skickas iväg till Staterna i tre veckor. Ska bli jävla kul. Nya människor, nya minnen och en helikoptertur över Grand Canyon. Jävlar asså.

Beatles får nog avsluta detta inlägg, som är ett av de längsta jag gjort i mitt ”blogg-liv”. Here comes the sun, little darling.

Puss mina pussgurkor.

Emil Fina Jensen

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om fina saker, om fula saker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

