Magiskt, vitt och vackert.

Snart… Snart kommer man titta ut genom fönstret och känna världens lyckorus, för snön kommer att falla utanför och hela världen kommer bli alldeles magisk. Snart kommer jag plocka fram mina julmönstradekläder som kommer värma mig genom vintervindar. Snart kommer allt vara täckt av snö och vi kommer leva i ett vinterlandskap. Snart kommer vi dricka glögg i mängder och hela huset kommer konstant dofta kanel och söt apelsin, som det alltid gör när det närmar sig jul. Snart kommer stadens gator vara fyllda med ljus som glittrar mellan husen. Snart kommer julklassikerna börja rulla på tv och jag kommer sitta bänkad framför tv skärmen med mina finaste vänner och varsin kopp julte i handen, eller varför inte lite mer glögg? Snart kommer man ha tid för pepparkaksbak till den juligaste julmusiken. Bläddrar igenom min kalender för att se när det passar som bäst. Snart kommer det bli dags för julklappsshopping. Att gå in i en butik, höra julmusik, bli bjuden på en pepparkaka av ett snällt butiksbiträde eller ta en paus och köpa lite juliga kolor. Snart kommer jag ta fram alla burkar med juligt julte som jag har sparat. Snart kommer jag ta mig till städer som stockholm, köpenhamn och kanske göteborg för julklappsshopping och snart kommer varenda frusen hand prydas av värmande vantar. Åh, kanske tycker ni att jag är tokig men jag kan knapt vänta längre. Åh, snälla snöfall och jul, dröj inte förlänge nu. 

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om fina saker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

