Jag klär mig ganska olika. Ibland är jag på rebellhumör och tar på mig nirvana tröjan och de svarta cheep monday jeansen, ibland känner jag hur fina alla blommor är  och hur hippie man kan va med gröna blomklänningar och ibland vill jag helt enkelt vara en hederlig gammal hipster med preppy inslag. Oftast klär jag mig bara som jag.

Jag shoppar nästan aldrig
i lite dyrare butiker. Märkesbutiker är inte så mycket för mig. Det kan nog kännas så ibland för folk runt omkring mig, då jag blev lyrisk på Champs Elysée i sommras

Jag shoppar nästan alltid i mindre lite udda butiker. Jag är kär i alla klädesplagg som stavas vintage och har en egen unik charm.

Trender följer jag gärna. Den där med stora glasögon (2009 el. 10) tyckte jag om.

H&M är en räddare i nöden. Hittar du inte vad du söker i vintagebutikerna så kan du alltid fuska och hitta något minst lika fint men inte med lika mycket charm på hm. Priserna är väldigt ok också.

Jag har inte ett enda par vanliga jeans. Jag har ett par tre kvartsbyxor som jag funderar på att ge bort. Är mer en tights och kjol girl. Jag hoppas dock att tomten ger mig ett par svarta cheep monday.

Det är roligare att köpa ett plagg på en udda butik. Plagget får liksom en annan historia då.

En stilikon som jag inspireras av är Blair eller Serena i Gossip Girl. Räknas dem?

Pojkars klädstil betyder mycket! Jag är ganska petig och vill heldre ha en pojkvän med hipster utstyrsel än det senaste, dunjacka, billabong t-shirt och jeans.

En tv-serie/film som inspirerar är Gossip Girl. Jag älskar Blair och Serenas kläder och preppy är något som alltid faller mig i smaken.

Butiker jag tycker bäst om …hm… Det är olika, men hittade en fin i Paris som jag inte kommer ihåg namnet på. Annars är mammas butik rätt fin. Sheena is.


Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i listor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

