Just a piece of the love i will feel

Här sitter jag nu. I det rum jag har sovit i sedan jag varit liten och på besök i storstaden Göteborg. Jag har ryggen lutad mot det iskalla stenväggen. D en är så hård att det nästan gör ont, jag lutad mig mot en kudde också. Så. Nu gör det inte ont längre.

Jag sitter här och funderar på detta året. Mycket vet jag kommer hända. Jag är nominerad till Klubbstyrelse för Ung Vänster Lund, jag är nominerad till Motviljan redaktionen (Ung Vänster tidning), jag är med i två utskott i Ungdomstinget, jag har  ett Gerdahallen kort som mamma kommer tvinga mig att använda, jag har bestämt mig för att tillbringa mer tid skrivande, jag måste samla pengar till London och så har jag hittat ett sätt att göra dreads fast jag måste ha löshår i eftersom håret i sig självt inte är så långt.

Pappa föreslog idag att vi gör en tripp till London i sommar och känner in staden och så man ser på den som staden-jag-kanske-ska-bo-i-i-ett-år. Man måste ju vara helt säker. Man kan ju hitta skolan och sånt när man ändå är där. Åh vad kul! Har inget planerat, men det skulle vara väldans kul!

Imorgon ska vi upp vid nio, äta frukost och sedan iväg mot loppis-landet. Jag vet att jag kommer hitta fina saker att köpa, men då måste jag påminna mig om alla de underbara loppisfynden man kan göra i London, när man väl är där och alla äckliga räkningar har betalats.Åh! jag vill dit nu!

Vad ska jag nu säga då?

Jag lyssnar på min långsam-spellista(Lugnt,lätt eller långsamt?)Fin, va?

Dötid…

Jag har hittat min braiga nya hobby på internet. Bloggar. Det finns ju miljoner fina små bloggar, om allt möjligt! men sötast är ju de som handlar om vintage saker och inredning. DIY-projekt och macaroner. Sånna fina saker.

Nu känner jag att det blir för mycket små ord och annat som inte borde finnas med i denna text. Jag slutar skriva NU.

Puss och kram mina fina.

Ida

Jag slutar skriva NU.

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

