Maybe my thought was wrong then, do you know?

Jag läste en artikel om en tjej från England idag. Det började med en bild på henne där hon stod i bikini. Jag tänkte; Denna tjej är ändå ”normalt byggd”, inte överviktig och inte underviktig. Den tjejen såg frisk ut i mina ögon. När jag fortsatte att läsa så insåg jag att hon led av svår anorexia. Hon var nere på 42 kilo ungefär och hon var 20 år.  Hon sade att hon hade gått ner 20 kilo för att en modellagent hade kallat henne tjock. Hur kunde jag tycka att det var normalt? Denna världens normer förvrider tankarna på en. Jag ser mig själv som en öppen tjej som tycker att det är insidan som räknas. Jag ser mig själv som en tjej som verkligen tycker det också, inte bara säger det för att man ”ska” säga det. Jag kanske hade fel. Jag kanske håller på att förvandlas till en sån där äcklig person, öh… Jag vill inte ens tänka tanken.

Blondin, rödhårig, stor näsa, liten näsa, blåa ögon, gröna ögon, bisexuell, homosexuell, heterosexuell, 2 meter lång, 148 centimeter lång, 134 kilo, 35 kilo, stora fötter, små fötter, vem fan bryr sig?

Hur du än ser ut borde du få göra vad du vill i livet. Hur du ser ut borde inte stoppa dig.

Kom ihåg att kämpa! Du har många bakom dig som stödjer dig!

Ha det fint!

Ida

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om tankar och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

