Skulle göra ett porträtt om mig själv i skolan, så sjukt konstigt det var…! Här är det iallafall och nej det var inte i juni, men det lät bättre så.

Fakta

Namn: Ida Nike Tin-Tin Hein Olsson

Född: 16:51 9 november 1997

Familj: mamma Anette, pappa Björn, syster Saga, två katter, Sid och Bo och sköldpaddan Nutte.

Hobby: Politiska möten och musikaliska konserter. Skriva drömmande texter och fotografera fina saker. Skapa konstig konst och spendera timmar med mysiga vänner.

Gillar inte: Myggor och Hajen filmerna

 

 

 

 

 

 

Jag mötte henne på Grafitti Café i Lund. Hon hade föreslagit det och sagt att de hade världens bästa bakade potatis där.

Hon hade en rödrutig kavaj på sig och en svart klänning under. På fötterna satt ett par väldigt slitna röda Dr. Martens och innanför dem fanns vita stickade knästrumpor. Hennes röda dreads var uppsatta i en knut högt upp på huvudet.

Det var en varm junidag och skolorna hade slutat, bara för några dagar sedan. Vi hälsade och beställde lite väl behövd lunch.

Berätta lite om din familj.

-Mina närmaste familjemedlemmar består av en syster, en mamma, en pappa, två katter och en sköldpadda. Min syster är utflyttad och har bott lite överallt här i Lund, så det är bara jag, mamma, pappa och djuren kvar hemma. Jag har väldigt bra kontakt med hela min släkt, kanske bäst med pappas sida eftersom de bor i Lund. Jag har en massa kusiner  som alla är fantastiska människor. Den äldsta av kusinerna fyller 22 år och den yngsta har precis fyllt 10 månader. Vi har ofta söndagsmiddag hos min farmor och farfar där många av kusinerna och vuxna kommer. Jag skulle inte klara mig utan dem och jag tror och hoppas att det är likadant åt andra hållet.

Har du någon förebild?

Ja, jag har många förebilder. Patti Smith , en förebild för många unga tjejer som visade att man faktiskt får ge sig in i den mansdominerande rockvärlden. Min syster Saga är nog lite av en förebild också. Jag vill inte riktigt erkänna det, du vet det där med syskonkärlek. De där små ögonblicken när vi inte bråkar och har ett riktigt samtal är guld värt. Hon har lärt mig otroligt mycket om vad som är rätt. Min farmor är en ganska cool kvinna också.

Har du några framtidsplaner?

Ja, det har väl alla? Jag försöker att bara planera några år i taget, men kan inte hjälpa det när jag flyter iväg bland drömmar som innehåller mörka sommarkvällar i New York och snöiga juldagar i London. Just nu kollar jag upp alla olika gymnasielinjer jag kan tänka mig. Ett av mina gymnasieår vill jag plugga utomlands, just nu ser det ut som om det blir London i ettan. Jag håller på att spara pengar för fullt. Jag delar reklam och pantar burkar!

När jag är nära döden vill jag vara nöjd med mitt liv. Jag vill ha gjort allt jag någonsin velat göra, typ bo i New York och London.

Du verkar gilla att resa? Har du gjort någon speciell resa någon gång?

Ja, mitt livs äventyr var när jag var i Indien första gången. Vi tågluffade och såg en massa otroliga saker. Jag red en elefant och bodde i halmhyddor på en strand. Det var de bästa 4 veckorna av mitt liv!

Hur stor del har musiken i ditt liv?

Otroligt stor del! Min musiksmak har förändrats otroligt mycket! När jag var jätteliten gillade jag typ Christina Aguilera och Britney Spears. I mellanstadiet och sjuan så var jag riktig punkare och hade tjocka kajal linjer runt ögonen, då var mitt favoritband Ebba Grön och Sex Pistols. Nu gillar jag all sorts musik, kanske inte den allra poppigaste popen. Jag kan bli ganska kär i söta gitarrpojkar som sjunger sånger med mycket mening, lite Tallest Man On Earth, Mumford and Sons och Bon Iver. Jag tycker fortfarande om den allra hårdaste rocken och den allra snabbaste punken.

Hur ser du dig själv som person?

Jag ser mig egentligen inte på något speciellt sätt, jag är jag liksom. Jag antar att jag är ganska lugn och ansvarsfull. När något går fel eller om någon inte fattar vad jag menar så kan jag bli otroligt arg och frustrerad. När jag var liten så grät jag ofta och jag tror att det är därför jag inte gråter så mycket nu. Jag är kreativ och älskar att dagdrömma. Alla drömmar och tankar jag har skrivs ner i min dagbok. Jag antar att jag är väldigt snäll och lyssnar för när jag var yngre så var det alltid jag som fick styra upp bråk bland de som var ett år yngre. Jag tyckte det var väldigt kul att känna att folk hade så stort förtroende för mig.

Tack för att du ville prata med mig!

Tack själv!

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om fula saker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

