Doody, how do I look? Like a beautiful blonde pineapple!

De andra tjejerna gick i tvåan och jag i trean. Vi var Gänget med stort G. Coola och bästa vänner. Vi spenderade hela lågstadiet tillsammans. På helgerna hade vi filmkvällar med 80-talstema och lekdagar på den närmaste lekplatsen som inte var helt sönderlekt redan. Vår absoluta favoritsak i hela världen var Grease. Vi var besatta av 50-talsungdomarna som levde livet. Varje lek på skolgården handlade om Sandy och Danny eller Rizzo och Kenickie. Kenickie och Rizzo var mina favoritkaraktärer. Så coola människor. Jag, liksom alla andra småtjejer at the time, var otroligt kär i Danny, men sen blev han ju ihop med Sandy, så min chans förminskades drastiskt.

När jag började fyran så flyttades man till andra sidan den stora byggnaden. Jag yngst igen och dem andra var äldst. Jag hade fullt upp i ett nytt stadie och vi slutade helt enkelt att prata med vartandra. Det blev aldrig riktigt samma sak, men vi kommer alltid att ha en sak gemensamt,Grease.

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om fula saker. Bokmärk permalänken.

Kommentera

