jag hör er

Mitt sinne blir helt till sig när man ser hur många ni är som vill lyssna på mina spellistor, titta på mina vardagsfotografier, se vad jag har på mig och vill få samma inspiration som jag får. Ni är helt underbara. När jag tänkte på detta kom jag på att ni kanske inte riktigt känner mig. Mig alltså. Här kommer några ord om mig.

Jag är och kommer nog alltid vara en sådan som planerar saker. Oftast är det en bra egenskap, men ibland är det en ganska dålig egenskap. Går inte saker som planerat så blir man ganska stressad, vilket inte är så bra. Det kan vara en ganska bra egenskap när man inte vill vara kvar i denna tråkiga värld kallad verkligheten och vill drömma sig bort. Bort mot något annat, där allting är så perfekt.

Jag gillar att skriva, lyssna på musik, hitta ny musik att lyssna på, rita, blogga, inreda rum, sjunga, vara med min underbara familj, resa, plugga, fotografera, redigera fotograferade saker, sy, hitta bloggar, pussas, cykla, sola, bada, läsa om musikaliska människor, festivalande och, sist men inte minst, älskar jag mina underbara vänner som följer mig genom vått och tort.

Det här med dreads. Jag har länge velat ha dreads, sedan 2007 ungefär. Den sommaren var min syster med i sommarhuset och då bestämde vi två att hon skulle göra dreads på mig. Jag fick tio stycken små korvar längst uppe på huvudet den sommaren. Jag tog ut de innan jag började skolan och sen fick det va. Jag gjorde en massa annat med håret och hade inte tid med dreads, även fast jag fortfarande ville, längst inne där någonstans. Den trettonde och fjortonde januari 2012 satt jag två sittningar, 6 timmar den första och 7 den andra, hos en av mammas vänner. Jag gick därifrån med 59 dreads på skallen och femtusen kronor fattigare på sparkontot. Nu sitter de där och åker inte av i första hand.

När jag var mindre var jag säker på att jag skulle bli punkare. Jag drog tjocka svarta kajallinjer runt ögonen varje morgon och klädde mig i sexpistols-merc. Detta år har blivit så att jag försöker hitta min egen stil mer än att försöka passa in i ett fack. Ibland vill jag vara punkare, för det är jävligt coolt, men sen vill jag vara en hippie med ingen bh och sminklös. Man får vara den man vill vara och att vara lite av varje, det är jag det.

Jag lyssnar på allt. Mumford and sons, Sex Pistols, Ebba Grön, First Aid Kit, Edward Sharpe and the Magnetic Zeros, Vampire Weekend, Thåström, Nirvana, Foo Fighters, Ramones, Edd Sheerdan, Noah and the Whale, Placebo, Robyn, Rufus Wainwright, The Kooks, The Kinks, Van Morrison, The Doors, Dag Vag, Lykke Li, The Hives, Mando Diao, The Pouges, Teddybears, Radical Face.

(pic:weheartit)

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om mig. Bokmärk permalänken.

Kommentera

