fem serier man bara måste älska.

1. LOST.

BAM flygkrash. en massa överlevare, några dör. en massa skumt händer som man nästan inte förstår. de överlevande måste räddas, men ingen kommer. den är sex säsonger lång och blir bara mer spännande desto längre in man kommer. Jag är på säsong 5 och har inte riktigt helt listat ut allt än. de som gjorde den lovade att man skulle förstå allt när säsong sex var slut. det hoppas jag. man får lite fnatt när man tittar på den, man vill bara veta mer mer mer mer mer.

2. Mad Men.

så himla strikt och femtiotaligt. jag blir kär i john ham varje gång jag ser ett nytt avsnitt. åh åh åh femtiotal. fast snart borde väll alla där falla ihop och dö, så mycket de röker och dricker.

3. Vänner.

new york liv. sånt som jag drömmer om. sex vänner på nittio och nollnolltalet som försöker ta sig igenom livet med hälsan i behåll. kärlek och trassel plus att de har en finfinfinfinfinfinfinfinfin ballkong.

4.True Blood.

bara för att huvudrollen är en smart och självständig tjej. och för att jag gillar coola vampyrer( inte såna där ”oh i sparkle”). och för att jag och 8.999 999 andra är de enda som verkligen vet hur man uttalar Alexander Skarsgårds efternamn. och för att den är jävligt bra.( men jävlar vad lång tid det ska ta tills nästa säsong kommer!)

5. Walking Dead

precis lagom mycket zombies.

(bilderfrånweheartit)

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om filmer och tv. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till fem serier man bara måste älska.

  1. josefin skriver:

    Fast Mad men utspelar ju sig på 60-talet.

    • Söndagsbarn skriver:

      Fast det jag menar med femtiotal är att allting är så strikt liksom, eftersom det är ett årtionde som jag associerar med den där strikta känslan. Men du har helt rätt, det utspelar sig på sextiotalet:)

Kommentera

