27 grader och önsketänkande

27 grader och sommarsol. Det är detta jag har längtat efter. Tiden som inte riktigt kan kallas sommar eftersom det bara är maj än så länge, men som fortfarande har det där perfekta vädret. Det har gått så himla snabbt, allting. Snön kom och försvann riktigt snabbt, men undertiden den var här kändes som flera år. Skolan är snart slut nu. Bara 22 dagar kvar. 22 dagar och sen är jag klar med åttan och kommer aldrig mer vilja tänka tillbaka. Jag kommer blicka fram mot nästa skolår. Det sista skolåret i grundskolan. Herregud. Det, om något, har gått snabbt. Det var ju i förra veckan som jag började mellanstadiet och kände mig som om jag var riktigt gammal. Det var bara häromdagen som jag var ledsen för att min klass skulle splittras i sjuan. Och det var ju igår som jag började på Humfryskolan. Jag tror det är bra att det har gått snabbt. Jag kan knappt vänta till gymnasiet som, förhoppningsvis ska spenderas i London. Åhåhåh det är så mycket nu som man bara vill ska hända!

Just nu sitter jag på vår gamla trätrappa och blickar ut över trädgården.  Katterna smyger omkring och äppelträdet har precis blommat klart. Snart ska jag gå in för det är det näst sista avsnittet av Desperate Housewifes. Jag är nöjd och glad just nu. Såhär vill jag känna föralltid.

Kärlek!

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om tankar och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

