åh åh åh

Mitt hjärta dog några sekunder när jag såg att jag fått svar. Jag fick svar från Sandra. Jag skrev ett mejl som handlade om jobbigheter, killar, tankar och feminism. Här är en liten del av det hon svarade. Så fint och underbara ord jag fick.

”Hej ida!

Sahar ar det, killar ar dumma i huvudet i hogstadiet. Japp, sa enkelt ar det.

Jag var ocksa feminist nar jag var 14, stod upp i klassrummet och bara ”men ar ni helt dumma i huvudet? ser ni inte att varlden ar ojamstalld och att ni inte kan bete er sahar?”

Men ingen fatta och lararna tog det inte pa speciellt stort allvar heller.

Det ar inte sa latt att vara 14 ar och klok, mycket lattare att vara 14 ar och dum.

I gymnasiet kommer det bli lite battre men du kommer fortfarande ha majoriteten som inte ar pa din sida. Sa ar det, sa ar det i vuxenlivet ocksa, de flesta ar inte feminister, men i vuxenlivet kan man iaf valja sina sammanhang, man kan valja att umgas med manniskor och jobba pa jobb dar de flesta har vettiga asikter och tanker som en sjalv.

I hogstadiet ar det sa stort fokus pa status och att vara popular och alla kampar for att inte kanna sig ensamma och sma. Det ar det sa himla mycket enklare att inte ha en egen asikt och gora som alla andra tycker.”

åhåhåh.

Kärlek!

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om tankar och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

