hittade denna å kände att jag bara måste göra den.

 

 

 

 

 

 

 

 

ett: om du fick dricka påtår kaffe med vem som helst, död eller levande, vem skulle det vara och varför?

vem som helst? åj! då skulle jag nog välja patti smith. hon verkar vara så himla sympatisk och peppande. antar att det är den inre radikal feministen i mig som vill det. annars skulle jag nog välja dave grohl från foo fighters. han verkar vara brutalt snäll och jag skulle gärna vilja lära mig några tricks bakom de där trummorna. sen finns det ju såklart fem miljoner andra, typ kurt cobain, emma goldman, salvador dali, johnny depp, karl marx, ron weasley, timbuktu och alla vänner karaktärer.

två: bästa bakelsen som existerar?

det är nog en väldigt kladdig kladdkaka med sprutgrädde på. annars gör min mormor killer-äppelpajer.

tre: favoritförfattare?

jk rowling. klart slut. eller jenny jägerfeld.

fyra: bästa vädret och varför?

när man vandrar på en gata, lite halvljummet i luften och det plötsligt börjar sommarregna. du vet sommarregn, inte sånt hårt regn utan mer mjukt och snällt.

fem: vilket är ditt bästa minne? som får din mage samt hjärta att pirra lite extra.

när jag, som nervös förstaklassare, fick en blå blomma i handen och frågan ”vil du gifta dig med mig?” i örat. killen slutade på skolan efter det och jag har inte sett honom sen dess. han är skyldig mig ett bröllop. det kommer väl. får man ju hoppas.

sex: ditt framtida-jag, hur vill du vara,se ut, bo, leva och så vidare?

jag vill ha en fin pojkvän, med brunt krulligt hår och stora fina ögon. han ska heta något långt och komplicerat som alexander, maximiliam eller salvador. han ska vara super duper lång också, mycket viktigt. boende med en liten vit kattunge, döpt till mira eller simone, i en vindsvåning i någon stor stad, typ new york eller paris. helt okej om jag bor i venedig, skulle inte bli ledsen liksom. jag vill gärna vara nöjd med min kropp och sån skit. jag vill också jobba på antingen ett historiskt museum eller i en liten butique med inbyggt café. barn och sånt tycker jag är ganska viktigt. skulle gärna få två söner, också de med lite sådär fina namn typ felix, christian, ludvig, samuel, matteus eller tristan. jag skulle hemskt gärna vilja ha en liten dotter också. hon skulle nog heta nova-li, vilja, estrid, engla-li, bonnie eller lykke. åh vilka lyckorus jag känner när jag tänker på framtiden.

sju: om du fick leva i en film, vilken skulle det då vara?

det är en riktigt svår fråga, men jag antar att jag måste svara harry potter. åhh haha.

åtta: hur mår dina hjärtslag just nu?

rätt bra måste jag säga. ibland råkar jag tänka på att sommaren snart är här och då dunkar hjärtat som en ångmaskin, men annars rätt bra.

nio: favoritplats?

narnia.

tio: om du bara fick lyssna på en artist eller ett album resten av det här året, vad hade det blivit?

nog den svåraste frågan, men jag antar mumford and sons eller bob dylan. men gud vad svårt ja.

elva: hur ser den perfekta festen ut för dig? hur ska man se ut och vad ska man dansa till?

den perfekta festen är på en kulle. sommarkväll. man ska se ut som en ängel i vit bomullsklänning och helst lite blommor i håret. man ska dansa till hurricane av bob dylan, 40 day dream av edward sharpe och några toner från soundtracket till amelie från mont martre.

sådärja. puss på er!

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i listor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

