lås in ditt hjärta.

Det finns något otroligt spännande med att skriva om sig själv. Det är som att kasta sig ut i luften utan att veta var man kommer att landa. Antingen bland öppna famnar eller på tom betong.

Det finns spänning och rädsla i att kasta sig ut. Att skriva ned sina tankar, känslor och upplevelser för att sedan tveka några sekunder innan man klickar på ”publicera”. Sedan kan vem som helst ta del av vad man har att berätta. Det skulle jag kalla skräckblandad förtjusning.
Fast nu har jag ingen tjusning kvar. Ingen spänning. Jag har bara rädslan. Rädslan för att om jag skriver lite mer, om jag ger er ännu en en bit av mig, så kommer ingenting att finnas kvar för mig själv.

Jag har sökt bekräftelse från er. Och lyckans stund har varit när ni bekräftat vad jag skrivit med era vackra ord. Någonstans längs min resa genom bloggar och skrivsätt så blev det min drog. Att bli bekräftad.

Så många gånger jag suttit med hjärtat i ena handen medan den andra frenetiskt framkallade meningar för er att läsa, det skrämmer mig idag.
Skrivandet har för mig varit som ett beroende, under en väldigt lång tid. Jag har velat synas och jag har velat skriva med hjärtat i handen, men nu vill jag inte mer, inte som förut.

Därför har jag hamnat här, min eventuella slutstation.
Här ska jag försöka bygga meningar och texter utan att ställa krav på mig själv.
Ibland kan det bli många rader, ibland kan det kan bli en.

Egentligen vill jag bara säga att jag hoppas på att kunna få skriva exakt som jag vill, utan att känna prestationsångest och utan att ni lämnar, även om det kanske inte kommer vara detsamma som förut.

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om mig, om tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

