en lista

Ett. Tio saker jag vill göra innan jag dör

1.Bo i New York, på Manhattan.

2. Få en sådan där pirr-i-magen-kyss av en sådan där pirr-i-magen-pojke.

3. Gå första året av gymnasiet på Svenska Skolan i London.

4. Åka till Paris utan föräldrar, med antingen bästa vännen eller en framtida pojke.

5. Gå på museum och blända mina följeslagare med kunskap.

6. Åka till Harry Potter world.

7. Få en dotter och två söner.

8. Driva en affär med inbyggt café.

9. Ha sådär jättelångt hår. Så man kan göra margaretaflätor utan att se helt knasig ut.

10. Se Foo Fighters live.

Två. Nio saker om mig själv.

1. Jag är rödhårig, vilket ingen annan i min släkt är(förutom farfar).

2. Jag gillar långa och lite konstiga ord, såsom Sommarbeteélser, Kvällsbestyr, Balkongpussar och Tonårstanklöshet.

3. Jag gillar att måla, speciellt akvarell.

4. Jag har varit i Indien, helt mirakulöst.

5. Jag har en syster, som heter Saga och fyller 22 år i sommar.

6. Jag brukar fotografera och när jag fyllde 14 fick jag min första systemkamera, en Nikon D60.

7. Jag hatar när folk bara avslutar mitt i en mening och antar att man ska fatta va de menar. Så sjukt störigt.

8. Jag följer ungefär trehundrasextiofemtusen bloggar.

9. Jag antar att jag är rätt snäll.

Tre.  Åtta vägar till mitt hjärta.

1. Gå fram till mig på stan, bjud mig på en kopp kaffe eller erbjud en promenad runt i stadsparken. Innan du säger hejdå pussar du mig på kinden och skriver ditt nummer i min hand.

2.Skriv ett kärleksbrev till mig, för hand.

3. Våga hålla min hand.

4. Va feminist.

5. Va vänsterhänt.

6. Berätta sagor för mig.

7. Va kreativ.

8. Låna ut din jacka till mig när det är kallt.

Fyra. Sju saker som jag tycker varje hem borde ha.

1. En taburmajor.

2. En full uppsättning av harry potter, både böckerna och filmerna.

3. Tapeter med blommor på.

4. Människor.

5. En syhörna.

6. En målarateljé.

7. En gammal hurts.

Fem.  Sex män jag tycker är riktigt stiliga.

1. Ryan Gosling.

2. Ed Westwick.

3. Aaron Johnson.

4. Johnny Depp.

5. Leonardo DiCaprio.

6. Jake Gyllenhaal.

Sex. Fem saker jag gillar att göra.

1. Lyssna på ny musik.

2. Resa.

3. Fotografera.

4. Skriva om saker.

5. Spendera tid med systra mi.

Sju. Fyra oinspirerande saker.

1. Allt annat än röd politik.

2. När nära vänner gör slut med sina älsklingar.

3. När folk ljuger för mig.

4. När någon är sur på mig.

Åtta. Tre inspirerande saker.

1. Lätt sommarregn.

2. Stockholm.

3. När man får en mjuk puss på kinden.

Nio. Två favoritsånger.

1. Bob Dylan – Hurricane

2.The Beach Boys – Wouldn’t It Be Nice

Tio. En bekännelse.

1. Hela Sverige verkar älska Kent, men det gör inte jag. De är tondöva och vet inte vad en melodi är. Brukar inte uttala mig i frågan, för då blir jag lynchad.

Kärlek!

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i drömvärld, listor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en lista

  1. Vicky skriver:

    fan vilken bra lista. känner lite samma på sista punkten, fast angående håkan hellström. fast just – det får man inte säga högt.

    • Söndagsbarn skriver:

      Tack tack tack! Jo, det finns några sådana där folkliga artister som nästan är helgonförklarade…

Kommentera

