en sommarlista

I sommar ska jag vara kreativ. Måla, skriva, fotografera. Åka till Holland med Samuel. Spendera många timmar på sommarhuset med att göra ingenting. Åka till huset i Ungern. Få besök av släktingar. Festivala på en ö i Budapest. Mysa i Venedig med min mamma och pappa. Åka till Italien i 10 dagar med Ungdomstinget och träffa finaste gruppen med italienare.

Bästa med sommaren är friheten som infinner sig. Man har inga läxor att göra, inga deadlines, man kan lägga sig när som och gå upp när som. Det är dock mycket som är fint med sommaren, kanske till och med så mycket så det blir ett eget inlägg?

Sämsta med sommaren är … Finns det något egentligen? Åh, nej jag kan inte komma på något så jag låter det vara.

Bästa sommarsysslan 
är nog en picknick med de finaste i gräset en sen sommar kväll. Eller att sitta med grannen och prata om världsliga saker samtidigt som katten stryker sig mot ens ben och solen sakta går ner.


Ultimata sommarklädseln 
är antagligen en slapp och blommig klänning i tunt bomullstyg. Kanske en såndär festlig stråhatt också.

Drömsommarresan går antagligen till Paris. Mys!

Finaste sommarminnet 
är himla svårt att bara säga, men jag antar att det är rätt fint de gångerna vi väljer att laga mat hemma i Ungernhuset istället för att gå ut och äta. Då sitter man där, med ungersk mat på talriken och bara de bästa runt omkring sig. Skrattar och lever.

Bästa platsen på sommaren är Värpinge Ravinen en sval sommarkväll och en hand i min hand.

Godaste glassmaken är en kall svartvinbärssorbé. Eller äppelpaj!

Morgondagens sommarsysslor sommer bla. innefatta en trip till Wickmanska då vi ska sommarstäda och äta mängder med pizza. Efter det ska jag njuta med lite glass och kanske lite vindruvor, det är trots allt sommarens första helg då jag inte behöver jobba!

På midsommar kommer jag befinna mig på Kulturen i Lund. Dans, sång och skratt med de bästa!

Om jag var en blomma skulle jag vara 
en Förjät mig ej. Det är min favoritblomma och det betyder ju Glöm mig ej, vilket jag hoppas ingen kommer göra under sommaren.

Svenska städer jag vill besöka i sommar är nog Göteborg och Stockholm, såklart. Men även mindre och lite mer skånska städer, som Helsingborg, Malmö och kanske Kristianstad?

Bästa sommardoften nyduschathår, jordgubbar, havet och systerns mat.

Denna sommaren kommer bli underbar.


Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i listor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

