Min syster

Kära syster,
Du som har nycklarna till kontrollrummet som får mitt livs kugghjul att fortsätta drivas
Det var dig jag i alla dessa år hatat så innerligt
Du slog mig, och stod aldrig upp för mig
tyckte jag
Jag grät för att du varit taskig
och jag hatade dig för att Det var helt enkelt sådan du var

Kära syster,
Jag minns inte hur många gånger jag önskat livet ur dig
Men när jag trodde att tiden väl var inne
Så kunde jag inte leva utan dig
Jag tackar gudarna för att du kan stå bredvid mig idag
och skratta och ge mig pikar
Nu när vi är äldre har vi nog båda förstått ironin
och att alla slag inte är ett sätt som syskon visar kärlek på

Kära Saga,
jag insisterar tyst när du säger Jag är fan världens bästa storasyster
En syster ska inte vara snäll
En syster ska inte vara dum
En syster ska vara sig själv, och det är precis vad du är

Även fast jag inte visar det så ofta, så älskar jag dig, av hela mitt hjärta

Tack för allt

Om Söndagsbarn

Art. Photo. Drama. Music. Knitting. Sewing. Harry Potter. Star Wars. Friends. Fashion. Love. Thats me.
Det här inlägget postades i om tankar och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

